כלכלת העולם חווה משבר ללא ספק, הבורסות בירידות, עסקים מקומיים מדווחים על ירידה חדה בלקוחות אך התחום שחוטף את משבר זה בצורה הקשה ביותר הוא תחום התיירות, גל עצום של ביטולים לחופשות ונסיעות עסקים גרמו לחברות התעופה, למלונות, לסוכנויות הנסיעות, לחברות השכרת רכבים ולשאר העסקים התלויים בענף התיירות לנזקים עצומים, כרגע מדובר רק על חודשיים שלושה קשים אך הבעיה העיקרית היא שאין צפי עוד כמה זמן זה ימשך.

אז מה אמורים לעשות עסקי התיירות השונים בכדי לשרוד את הטלטלה הצפויה? איך אמור עסק שכל כולו תלוי בתיירות להמשיך ולפעול שאין בכלל תיירות, כל זאת נביא בפניכם כעת.

כיצד שורדים בענף התיירות בזמן הקורונה?

ישנם כמה צעדים שתוכלו לעשות כדי לשרוד עוד כמה חודשים ללא התחדשות התיירות אבל עליכם לקחת בחשבון שצעדים אלו הם גם סיכון בפני עצמם וגם לא יבטיחו ב 100% שתשרדו את המשבר הגדול.

• גל פיטורים של כל עובד שלא הכרחי 100% לתפעול העסק כרגע – בשעת שיא התיירות עסק המעניק שירותים לתיירים צריך להחזיק מספיק כוח אדם כדי לענות על הדרישה והצרכים של התיירים, כעת שאין כמעט בכלל תנועה של תיירים אין שום הצדק להעמיס את עול ההוצאה של משכורות על עסק שמנסה לשרוד ולכן צריך לפטר את העובדים שאפשר לוותר עליהם, נכון פיטורים זה כאב לב כי שולחים בן אדם הביתה בלי פרנסה אבל צעד זה הכרחי כדי להקטין את העלויות ולצלוח את תקופת המשבר אולי.
• צמצום ההוצאות למידה המינימאלית – אם באופן השוטף אתם משתמשים בשירותים חיצוניים, יש לכם משרדים גדולים שאתם משלמים עליהם הרבה מאד כסף ועוד הוצאות שהן לא הכרחיות לקיום העסק חדלו להשקיע בהם כספים וצמצמו את ההוצאות למינימום הנדרש.
• תכנית כלכלית מפורטת ל 4-5 חודשים קדימה – חשבו את כל ההוצאות שלכם 4-5 חודשים קדימה, בדקו את ההתחייבויות של העסק על אותם חודשים, בדקו את היתרה של חשבון העסק שלכם ובצעו הערכה כלכלית, אם יש צורך קחו הלוואה שהיא סיכון בפני עצמה ותקוו כי בתום תקופת 4-5 החודשים התקופה הקשה תחלוף והתיירות תחזור להיות חזקה וטובה מתמיד.

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מכיסא המנכ"ל אל פסגת ההר המסוכן באירופה ובחזרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

-->